יום חמישי, 31 באוקטובר 2013

בגינת הירק

אחד הדברים שתמיד חלמתי עליהם זו גינת ירק.  חלמתי על זה מכל הסיבות הנכונות: זה אקולוגי (גינה אורגנית), זה חינוכי (הילדים לומדים על הטבע והצומח), זה בריא (ירקות), וזה מרגיע.... 
מהרגע שעברנו לצפון היה לי שזה עניין של זמן עד שתהיה לי כזו. 
זה לקח קצת זמן, בהתחלה היו דברים דחופים יותר לעשות (לארגן בית נגיד...), אח"כ הגיע החורף והאדמה קרה מידי, ואז הגיע הקיץ ולבני האדם חם מידי. בחגים האחרונים החלטתי שדי - הגיע הזמן להגשים חלום.
זה התחיל בבניה של הגינה, שעליה היה אחראי ת', יחד עם הכבאי שלנו (שצמוד כמובן לרכב החילוץ שלו- רק ליתר ביטחון)...



והמשיך בדישון ותיחוח ועוד כל מיני מושגים כאלו שקשורים לאדמה, ולחיים שהיא נותנת. אח"כ זרענו גינת חורף : גזר כתום וסגול, סלק, חסות, פטרוזיליה  סלרי, וכרוב, כרוב ניצנים, וכרוב בוק צ'וי, וכרובית ואפונה ... אחרי שבועיים בערך הופיעו נביטות קטנטנות שמילאו אותי ואת הילדים אושר .




כמה ימים אחר כך הציפורים החלו לאכול אותם, ואני נועצתי בכל מי שהסכים לשמוע על בעיותיי עם הגינה, ובסוף מצאנו פתרון יצירתי דיגלונים מנייר כסף...
וחלקם המשיכו לגדול ... ודרשו עוד כל מיני אביזרים שקשורים לגינה



ואז היא הופיעה - פרת משה רבינו : המדבירה האורגנית של הגינה שלנו - סמל לבריאות והרמוניה בגינה







היום כמעט חודשיים אחרי אנחנו כבר אוכלים מהחסות, ועלי סלק כבר יש, את הכרובים למיניהם אכלו הזחלים, ורק הכרוב בוקצ'וי גדל וצמח לגודל מרשים. כבר שבוע אנחנו מתכננים לקטוף אותו, וכל יום זה נדחה מסיבה כל שהיא, והנה דווקא היום כבר לא יכולתי לעמוד בזה הגשם הראשון ועמוד תיפרחת לא רצוי אצל הכרוב, הוציאו אותי לגינה, לקטיף. ריח של של גשם טרי התערבב עם רגבי אדמה לחים, והניב ערמות של עלים ירוקים כהים מלאים בבריאות.









לצערי הרב בשל הגשם והחושך המוקדם לא צילמתי את הקטיף, אני רק אגיד שזה היה רגע של אושר ממולא בבוץ.
ועכשיו הם נחים בביטחה על השיש מחכים להקפצה יחד עם סויה ושום.... 
רעיונות נוספים יתקבלו בברכה...






אם גם לכם יש גינת ירק, אשמח לשמוע עליה, לקרוא טיפים ואפילו לצפות בתמונות, אפשר להשאיר קישור בתגובות, אשמח להיכנס ולקרוא את הסיפורים של כל גינה וגינה... 

נשיקות מהפוך
נ"ב אני מקווה לכתוב בשבוע הקרוב את הפוסט עם הטיפים על תפירת מגה שמיכת טלאים במכונה... 

4 תגובות:

craftifairy אמר/ה...

אוי תהל, כמה כיף לגור בכפר....איזה יופי של פוסט.
שמעתי שאפשר לעשות גינה בעציצים, שמעת על זה משהו? מעכשיו את היועצת שלי לענייני גנונים.

ריבי אמר/ה...

איזה כיף ירקות מהגינה! וריח גשם ובוץ.עשית לי חשק לגור בכפר.

שולי חיפושולי אמר/ה...

וואוו איזו גינה מכובדת!!! והשלל ממש מרשים, למי שיש "ידיים ירוקות" מרוויח הרבה שלווה ובריאות - יישר כוח

שולי
http://www.tapuz.co.il/blog/net/userBlog.aspx?FolderName=SHOULY

Unknown אמר/ה...

הי שולי תודה על הקישור, מיד נכנסת! ידיים ירוקות מושג נחמד, מאמצת לחיקי!